tirsdag den 15. januar 2008

Svømmehal...
og omklædningsrum!!

I dag var vi i svømmehal for første gang med Karla. Peter har haft fri hele dagen, så efter at jeg havde været henne og se en vuggestue på Sdr Boulevard, som bliver vores 1. prioritering, tog vi hen i DGI byen.
Det startede ikke så godt, for lige så snart Karla og jeg trådte ind i omklædningsrummet, blev hun ked af det som aldrig før. Dét kunne hun altså ikke lide. Hold da op, hvor får man stress på med sådan en ulykkelig størrelse. Det har vi jo aldrig rigtig prøvet før!!
Os i et hurtigt bad, dvs. jeg måtte lige skylle hende og så ned til Peter som ventede nede i det varme bassin. Op med mig igen og i bad. Da jeg igen kom ned til dem, var hun stor set faldet i søvn i fars favn dækket af sit håndklæde.
Så stod vi der!!! Hvad gør en klog?? Vi lod hende få en hurtig lur, Peter sad på kanten af et boblende jacuzzi, mig nede i vandet. Efter 25 minutters tid, lagde vi hende på et puslebord og vækkede hende blidt. Nu var hun ét stort smil, så vi var glade for, at vi ikke var taget hjem. Det varme vand var et hit. Hun var en flækket træsko hele tiden, mens vi var i vandet. Vi prøvede et enkelt dyk, men det var hun ikke synderligt vild med, så det blev ved det ene. Vi var i vandet i 30 min. Hun blev rakt frem og tilbage mellem os, flød rundt på ryggen og blev trukket hurtigt igenem vandet. Alt sammen nød hun.
Efter den halve time gik turen igen til OMKLÆDNINGSRUMMET, brusebaddet gik helt fint, men ligeså snart vi nåede selve omklædningen, stak hun igen i et hyl. Ak og ve! Hun var SÅ ked af det og jeg gjorde hvad jeg kunne for at trøste hende. Peter havde hørt hende helt inde i herre omklædningen!!! Jeg gav hende hurtigt tøj på, varmede en flaske, og så røg hun ud til far, som stod og trippede udenfor. Han var helt ødelagt, kunne jo ikke gøre noget!
Heldigvis blev hun glad da hun havde spist og var blevet lagt i sin barnevogn.
Puha, sved på panden.
Næste gang tager vi en anden svømmehal, hvor de har familieomklædning. Så må det da gå bedre.
Vi har desværre ingen billeder af hendes første gang i vandet, men det rådes der bod på næste gang, der tager vi nemlig undervandskassen med til kameraet :o)

Ingen kommentarer: